top of page

הסיפור האישי שלי


אני חוה אלאוהב בת 50, נשואה לאלעד, אנחנו יחד 26 שנים, אני אמא לשלושת ילדינו; 20, 19, 15 ומאמנת לחיים וזוגיות. אתחיל מהסוף, לעסק שהקמתי לפני 11 שנים בחרתי לקרוא 'מקום לעצמי', בעוד כחודש שם העסק שלי הולך להשתנות ולהיקרא 'מרחב לזוגיות'. השינוי הוא תוצר של תהליך ומסע חיים שהביא אותי להבנה שהזוגיות ומערכות היחסים שאנו מנהלים בחיינו הם הדבר החשוב והמשפיע ביותר על ההתפתחות האישית שלנו. במרכז נלמד יחידים וזוגות כיצד ליצור מערכות יחסים מיטיבות שמאפשרות חיים מלאי משמעות , מימוש, סיפוק והנאה.

מסע חיי

אם אני מסתכלת לאחור אני רואה בבירור שמסע חיי הוא ללמוד כיצד לאזן בין צרכי ורצונותיי לבין הערכים וה'כובעים' או התפקידים שלי בחיי: אשה, אמא, בת, בעלת עסק, חברה...

לא פשוט להיות אשה, רעיה, אמא ובעלת עסק בעידן בו אנחנו חיים, רק לאחר שעברתי התמוטטות בגיל 39 הבנתי שאני זו שלא נותנת מקום לעצמי בתוך אינסוף העשייה המרובה, ניהול בית, אמהות, לימודים, התפתחות אישית, בניית עסק...המרוץ הבלתי פוסק אחר הזמן וההספקים בכל גזרות החיים הביאו אותי למסקנה חד משמעית שאני לא יכולה להיות מושלמת כל הזמן ולספק את רצונום וצרכיהם של הסובבים אותי.

תחילת הדרך נולדתי וגדלתי בראש-פינה למשפחה של מייסדים ותיקה ושורשית, מהם ספגתי את עולם הערכים שלי; כבוד לזולת, נתינה, עשייה, אהבה...היום ברור לי מעל לכל ספק שהדרך שעברתי בחיי; משברים, אתגרים אישיים ומשפחתיים, סבל, פחד, כאב, הוביל אותי להיות מי שאני; מורת דרך לחיים ולזוגיות, מלווה אנשים בתהליכי התפתחות, צמיחה וריפוי. מתוך מה שאני עברתי בחיי יש לי את היכולת להגיד לאחרים "אתם יכולים! אני הצלחתי, זה אפשרי גם עבורכם!!!"... בדרך הבנתי שככל שיהיה לי ברור מי אני ומה הם הערכים שמנחים את חיי ואצמד אליהם, לאט אט ובבטחה אוכל לממש את ייעודי ואת המטרה לשמה הגעתי לעולם הזה; להקל על סבלם של אנשים ולעזור להם לממש את עצמם ולחיות באהבה וכייף בזוגיות שלהם.

בן זוגי

את אלעד בעלי היקר והאהוב הכרתי ממש קצת אחרי שהחלטתי להשתחרר מהצבא, אחרי 5 שנים של שירות מעניין ומרתק בתפקידים מדהימים, רגע לפני שהתחלתי את לימודי בשנקר - במגמת עיצוב טקסטיל.

בשנה השנייה ללימודים החלטנו להתחתן, אני בת 25, אלעד בן 23.5, סיימתי את לימודי עיצוב הטקסטיל ב'שנקר' ועיצבתי לחברות מובילות בשוק; ורדינון, גוטקס...תוך כדי עבודה בגוטקס עברתי תאונת דרכים קשה שגרמה לי לעצור ולברר עם עצמי מחדש מה הם סדרי העדיפות שלי בחיי? הבנתי שאני רוצה לעצור ולהתחיל לבנות משפחה (אחרי 5 שנות נישואין), מסתבר שבתוך כל הלחץ לא פשוט להיכנס להריון, לקח לנו כמעט שנה להרות, היה זה מסע מאתגר ומלמד.

אימהות מהרגע שנולד בני הבכור יהונתן (הייתי בת 30) החלטתי שאני משנה פאזה ומוצאת ביטוי לכישורי בדרך אחרת על מנת שאוכל להיות אמא ולגדל את בני כמו שאני מאמינה. כשיון היה בן 4 חודשים גילינו שאני שוב בהריון, היתה זו הפתעה גמורה! החיים מזמנים לנו שיעורים חשובים ומהותיים שמצריכים מאתנו להיות קשובים ונאמנים למהות ולקצב האישי שלנו. אחרי לבטים קשים החלטנו להשאיר את ההריון ונולדה לנו בת מדהימה שבחרנו לקרוא לה שי - כי קבלנו אותה במתנה לראש-השנה.

החיסון ששבר את שי בתי

כששי היתה בת 3 חודשים היא קיבלה ככל התינוקות חיסון משולש, שפשוט גמר אותה! הבנו שמשהו קרה לה, היא כבר לא היתה כתמול שלשום...ההתפתחות שלה נפסקה, היא לא דיברה עד גיל 4, בטיפת חלב התנערו מכל אחריות ואני התחלתי במסע חיפושים אחרי דרך, שיטה, משהו שיציל את הבת שלי. לאחר חיפושים רבים הגעתי לאחד ההומאופטים הוותיקים בארץ והוא התחיל לטפל בה, לאט לאט הדברים השתנו. מגיל 3 שי סבלה מאוד מדלקות אוזניים קשות, בשלב מסויים נוצר נקב בעור התוף שהפך את הדלקות לכרוניות. באופן בלתי מוסבר אך מאוד נאמן ומחובר לאמת שלי כאמא החלטנו שאנחנו לא מנתחים אותה ואכן מגיל 7 עד 16.5 הצלחנו לנשום מעט לרווחה ודלקות האוזניים פסקו. לצערנו בבגרותה הם שבו (גם הנקב (חור) בעור התוף גדל) ולפני 3 חודשים שי איבדה את השמיעה באוזן השמאלית (כתוצאה מדלקת שלא נרפאה) היא אושפזה בבי"ח טופלה ושוחררה הביתה שהרופאים אומרים לה באופן חד משמעי שהסיכוי שהשמיעה תשוב קלוש אם ביכלל.

לא הסכמתי לקבל את הקביעה של הרופאים ומייד פניתי עם שי למטפל מעולה ב'תטא הילינג', אצלו עברנו יחד מסע אל העבר עד ההריון של שי. בהמשך שי טופלה אצל מטפלת אנרגתית מעולה (ס"כה 4 טיפולים) ומשבוע לשבוע אט אט משהו קרה...בחנוכה (בנר שלישי) השמיעה חזרה לגמרי...חווינו נס אמיתי!!!

זה לא הסוף לפני כשבועיים שי ביקרה אצל הרופא המטפל שלה שראה את בדיקות השמיעה, התפעל מאוד ממצב השמיעה ובנוסף נדהם לגלות שבאורח פלא הנקב בעור התוף נסגר לגמרי!!! אין צורך בניתוח.

הנס הושלם, העבודה הפנימית והעזרה החיצונית הביאו לריפוי אמיתי מלא.

נחזור לרגע לאחור, מתוך החוויה האישית והשינוי שראיתי שחל בשי כתוצאה מהטיפול ההומאופטי בילדותה החלטתי ללכת ללמוד אצל אותו הומאופט, הומאופטיה קלאסית ולעזור לעוד אנשים רבים להירפא. הסובבים אותי הרימו גבה ולא הבינו מה פתאום אני צריכה ללמוד הומאופטיה אם אני מעצבת טקסטיל, ואיך זה שלמדתי ואני לא עוסקת במקצוע שלי?

שינוי מקצועי בעקבות קשייה של בתי

אחרי 4 שנות לימוד נוספות התחלתי לטפל ולרפא אנשים, הסיפוק היה עצום, אך בשלב מסויים אני התמוטטתי. הבנתי בלבי שאני חייבת למצוא דרך שתאפשר לי לפתח הקשבה עמוקה לעצמי, לצרכי, לתת מקום למאווי וכמובן לשמור על ערך המשפחה והאמהות שכל כך חשובים לי. במקרה או שלא במקרה הגעתי לאמושיין- בי"ס להוויה הקשבה וטרנספורמציה שם התחברתי לאט לאט לעצמי והבנתי מי אני ומה הרצון האמיתי שלי. לקח לי זמן, עשיתי עבודה פנימית עמוקה שאפשרה לי לחזק את החיבור לעצמי ולהמשיך להיות נאמנה לערכים שלי. למורת רוחם של כל מרימי הגבה; המשפחה, החברים והקרובים לי...בחרתי במודע לשמור על הנוכחות האמהית שלי בבית, דואגת ליצור קרקע יציבה ואדמה פוריה עליה יגדלו ילדי ותיבנה משפחתי. מתוך שמירה על נוכחות קשובה, ועבודה על חיזוק החיבור לעצמי (באמצעות המאמנת היקרה שלי) אט אט פיתחתי חוסן וחופש פנימי מאוד גדול אל מול דפוסי החשיבה והאמונות שיצרתי בילדותי על עצמי, שהגבילו אותי ואת מה שאני יכולה ומסוגלת לעשות.

התמודדות אישית

אולי זה נשמע פשוט או קל אבל זה לא, נדרשתי לעבודה אישית, הקשבה, חיבור לעצמי ועד היום אני לא עוצרת, לומדת את עצמי וממשיכה לרפא פצעים ישנים וכואבים בעיקר באמצעות בעלי האהוב אלעד.

מתוך העבודה האישית והזוגית שלנו נחשפתי לגישת תרפיית המפגש- ECCT, גישה שפיתחה הדי שלייפר (מאסטרית עולמית בזוגיות) ותוך כדי עבודה אני מגלה שהזוגיות שאנחנו בוחרים לעצמנו היא הבסיס לריפוי והגדילה שלנו, היא זו שמאפשרת לנו לממש את עצמנו ולחיות חיים מלאים ומשמעותיים. כמובן שמייד אני מחליטה ללמוד את הגישה וכיום אני מאמנת, מרצה, ומנחה סדנאות זוגיות, לאחרונה אפילו אלעד ואני התחלנו יחד להנחות ערבים לזוגות על זוגיות בגישה שיוצרת חיבור וקירבה והחל מה-19.05.16 אנחנו מתחילים להעביר סדנאות זוגיות בגישת תרפיית המפגש במרכז החדש שאנחנו בונים יחד.

תודה והוקרה

לסיכומו של דבר אני מודה לבורא עולם שהראה לי את הדרך ומוקירה את עצמי על העמידה האיתנה, הסבלנות וההתמדה בדרך בה האמנתי. אני יודעת שכל מה שקרה, קורה ויקרה בחיי מכוון אותי עוד ועוד בדיוק רב לייעוד המלא שלי. המחויבות שלי כאמא כרעיה וכבעלת עסק חייבו אותי לפתח חמלה לעצמי, להיות גמישה ולהשתנות עם אירועי החיים. אני שמחה ומודה על ההזדמנות והזכות ללוות יחידים וזוגות בתהליכי הבראה וריפוי שמאפשרים חיים מלאים ומשמעותיים, חיים של חיבור, קירבה ואהבה לעצמנו ולסובבים אותנו.


bottom of page